• Preguntes freqüents


1. ¿On és el laboratori?

A la Clínica Rotger. Entrada per Via Roma nº 3. Planta  baixa.
Accés directe, sense barreres arquitectòniques
Aparcament soterrani a pocs metres
Al centre de Palma

2. ¿A quines hores puc anar al laboratori?

Horari normal d’extraccions: 

  • Dilluns a divendres: de 07:00 a 11:00 h.
  • Dissabtes: de 07:00 a 11:00 h.

Es recomana anar-hi a primera hora del matí, quan:

  • La vostra analítica inclogui proves de llarga duració com corbes de glucosa o test d’intolerància alimentària.
  • La vostra analítica inclogui determinació d’hormones

En cas que el vostre metge consideri que la vostra analítica és urgent, podeu venir de 07:00 a 20:00 h. (de dilluns a divendres) o de 08:00 a 14:00 h. (dissabtes).

El laboratori dona cobertura al servei d’urgències 24 hores, tots els dies de l’any.

Consulteu tota la informació dels nostres horaris fent clic aquí

No oblideu portar el DNI o document identificador, targeta de l’asseguradora i volant del vostre metge.

3. ¿He de demanar hora per a fer-me una analítica?

Per a la majoria d’analítiques, no és necessari demanar hora, excepte en:

- Extraccions a domicili.
- Proves funcionals especials: test de la suor, test del Synacthen, etc.

4. ¿He d’estar en dejú?

Per norma general, heu d’estar en dejú, a menys que el vostre metge us indiqui el contrari.
Per dejú, s’entén l’absència d’ingesta d’aliments sòlids i líquids (excepte aigua) durant les 10 hores prèvies.
En nens menors d’1 any, el dejú serà de 4 hores.
Podeu beure aigua, a no ser que el vostre metge us hagi indicat el contrari.

Trobareu més informació a l’apartat d instruccions de recollida de mostres.

5. ¿Puc rentar-me les dents?

No hi ha inconvenient en rentar-vos prèviament les dents a menys que els vostre metge us hagi indicat el contrari.

6. ¿Com recullo orina?

  • Orina normal: recollir primera orina del matí en pot estèril prèvia higiene de genitals amb aigua i sabó.
  • Remetre al laboratori dins les 4 hores següents a la recollida.
  • Orina de 24 hores: consulti les instruccions a l’apartat d’instruccions de recollida de mostres.

7. ¿Com recullo altres mostres?

Consulteu l’apartat d’instruccions de recollida de mostres.

8. ¿Puc prendre la meva medicació abans de l’analítica?

En general podeu prendre la vostra medicació habitual excepte quan:

  • El vostre metge us indiqui el contrari.
  • S’hagin de mesurar els nivells d’algun dels fàrmacs que preneu (digoxina, liti, etc.).
  • S’hagin de determinar hormones tiroides. En aquest cas es recomana prendre el fàrmac després de l’extracció de sang.

9. Porto implantat un port-a-cath. ¿poden realitzar-me l’extracció a través d’ell?

Sí. Disposem de personal d’infermeria especialitzat.

10. ¿He de demanar autorització a la meva asseguradora?

Excepte comptades excepcions, no és necessari demanar autorització prèvia.
En general requereixen autorització totes les proves de genètica i biologia molecular.

11. El metge que ha sol·licitat l’analítica no és de la Clínica Rotger. ¿puc fer-me l’analítica al vostre centre?

Sí.
En aquests moments, lamentablement, algunes asseguradores no cobreixen les analítiques realitzades al nostre laboratori. És el cas d’Asisa (només permet prescripcions dels metges de la Clínica Rotger) i els col·lectius de Muface i Isfas.

12. No tinc assegurança mèdica. ¿Puc sol·licitar un pressupost?

Naturalment. No dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres. Segur que trobem la manera d’adaptar-nos a les vostres necessitats a través del nostre programa Solucions Mèdiques.

13. ¿Quan podré disposar dels resultats?

Normalment en 24 hores.
Al realitzar el 98% de les determinacions a les nostres instal·lacions, podem garantir-li el millor termini de lliurament.
Si l’analítica inclou proves que requereixen més temps de realització, us serà indicat en el moment de prendre la mostra.

14. ¿Com puc recollir els resultats?

  • Personalment al nostre centre.
  • Mitjançant persona autoritzada (haureu de complimentar l’autorització que figura al resguard que se us lliurarà en el moment de prendre-li la mostra).
  • Via on-line mitjançant de la nostra web de consulta de resultats (recordeu sol·licitar l’accés a l’àrea de clients, si encara no ho heu fet).

NO OBLIDEU PORTAR DNI O DOCUMENT IDENTIFICADOR, TARGETA DE LA VOSTRA ASSEGURADORA I VOLANT DEL VOSTRE METGE. NO DUBTEU EN CONTACTAR AMB EL CENTRE SI TENIU QUALSEVOL DUBTE.